La salina la Turda

12 Iun

Astazi m-am trezit ca si eroul roman… proaspat eliberat din munca la patron, dis de dimineata pe la ora 11, moment in care neveste-mi i-a venit  ideea geniala de a ma mai scoate din casa. Si am zis ca sa ne urnim spre Turda…. ca tare fain e acolo.

Zis si facut.

Ne-am imbarcat in mult stimata mea masina si am plecat alaturi de nasa me’ si Rares, plodul, spre salina.

Drumul lung, cateva gropi imprevizibile, datorate „plombarii” asfaltului, dar dupa ce cu surpriza am constatat ca Turda a fost supusa unui atac aerian de curand (nu stiam de asta, dar am constatat-o) am ajuns si la salina, unde am ramas extrem de placut impresionat de modul in care intrarea Durgau (pe acolo am intrat noi) a fost amenajata. Nu stiu cum a aratat inainte, dar acum arata excelent.

Buuun….si acum coboram in salina, totul mi s-a parut foarte simplu…  pana am ajuns la haul care mi s-a deschis inaintea ochilor:

Si odata in plus m-am urat pentru renumitul rau de inaltime pe care il am (pe aceasta cale doresc sa ii rog pe marii psihologi… prieteni de ai mei sa binevoiasca sa caute un tratament pentru aceasta problema – sunt dispus sa ma supun tuturor tratamentelor mai mult sau mai putin „catolice” :p la care ma supun).  Peisajul este minunat, au facut oamenii astia un lift subdimensionat in care incap doar 4 persoane (si stau la coada alte 50) dar in care odata instalat, daca nu stai de vorba cu politistul comunitar care apasa butoanele, de frica sa nu se deschida haul sub tine, vei observa un peisaj extraordinar. Cu peisajul din pacate nu am o poza pertinenta pentru ca eu nu eram in stare sa ma tin pe mine daramite aparatul foto.

Cand am ajuns jos am descoperit tot felul de activitati destul de interesante, se putea juca fotbal cu 100 de lei pentru o ora, dar se plangea un tip de acolo ca pe plasticul de pe jos se cam aluneca (el a facut entorsa) probabil din cauza sarii.

Te puteai da pe un fel de „Ferris wheel”, de unde te ridica din nou la inaltime unde vedeai iar peisajul, m-am urcat dar n-am vazut nimica, nu va mai spun de ce.

Se mai putea juca popice, dar era un fel de joc, dar mai mic, golf, la fel pentru copii si oameni foarte mici, am inteles ca „inteleptul” BOC a jucat pe acolo, dar ma repet jocurile de golf sunt exclusiv pentru cei mici.

Cand se coboara la un nivel mai jos, dai de un lac sarat in mijlocul careia se gaseste o mica insulita foarte frumos amenajata. De asemenea pe lacul aflat la 120 de metri sub nivelul solului te poti da in barci cu barca, pentru modica suma de 10 lei pentru 20 de minute (nu stiu daca e vorba de 10 lei de persoana sau barcuta te costa atat).

Dupa ce am plecat de la salina ne-am oprit la cofetarie la „Dana”, e vorba de o cofetarie de iesire din Turda, care avea prajituri excelente (acum nu mai sunt atat de bune), cu prajiturile nu am poze ca le-am infulecat in 2 timpi si 3 miscari. In schimb am descoperit ca servesc si de mancare, la preturi pe care le recomand TUTUROR, eu mi-am cumparat o tortilla picanta cu doar 5.5 lei, dar care in schimb a fost delicioasa si proaspata.

Insotitor racoritor de drum mi-a fost prietenul meu din Cluj:

Per ansamblu am avut o zi frumoasa (calduroasa de numa), dar frumoasa.

Acum dilema mea e in felul urmaritor:

Cei care ati fost si la salina de la Praid, si la cea de la Turda, care vi se pare mai frumoasa (eu tind sa cred ca ramane mai frumoasa cea de la Praid).


Un răspuns to “La salina la Turda”

  1. Raimi 12 Iunie 2010 la 7:59 pm #

    N-am fost la niciuna dintre ele, dar cea de la Praid e mai vestita (nu stiu de ce).

Lasă un răspuns

