Medjugorje

8 Iul

Iata-ma ca iar dupa o lunga pauza incerc sa scriu (in ideea ca voi si scrie ceva pertinent).

Am sa ma opresc in seara asta asupra “iesirii” mele la Medjugorje. Am preferat sa pun intre ghilimele “iesire” pentru ca a fost un pelerinaj ceea ce am facut si nu o excursie oarecare.

Pelerinajul a inceput pe 22 iunie, asa cum se cuvine cu o Sfanta Liturghie si s-a incheiat pe 29 iunie.

Am sa incep cu inceputul.

In calitatea mea de spiritual al grupului cu care am fost am avut onoarea de a fi “cazat” in scaunul din fata. Am avut un sofer din Alba 😉 , iar calatoria s-a derulat pentru inceput pe sosele romanesti :(. Prea multe peripetii nu am avut in Romania, pe la vame ne-am lovit de traditionala nesimtire a vamesilor, si ai nostri si ai lor, iar dupa 24 de ore de calatorie ne-am vazut ajunsi in Medjugorje. Prima “escala” in pelerinaj a fost la statuia Fecioarei Maria aflata in fata bisericii din Medjugorje:

Medjugorje si Totesti - de renovare 355

Dupa carea ne-am dus la locul de cazare, la pensiune la Blago:

Medjugorje si Totesti - de renovare 035

(ocazie cu care ati vazut si autobuzul calatoriei noastre)

In fiecare zi petrecuta la Medjugorje am avut cate ceva de facut, programul era destul de incarcat (eu personal nu am avut vreme sa ma plictisesc).

Timp de cateva seri am avut parte de adoratie Euharistica, foarte frumos celebrata de catre fratii franciscani si voluntarii din jurul lor.

Medjugorje si Totesti - de renovare 113

Am participat la un mars al pacii, ne-am rugat impreuna cu grupul meu de pelerini Calea Crucii pe muntele Krijevac, iar aici mi-a fost dat sa vad multe lucruri care stau si te sperie si iti vine sa iti spui ca intr-adevar credinta ta nu e nici macar cat un bob de mustar. Atunci cand vezi o femeie de 86 de ani ca urca un munte, MARE si la sfarsit u numai ca nu e epuizata ci spune ca e bucuroasa ca ajuns acolo, e un lucru mare.

A doua zi dupa ce ne-am rugat Calea Crucii am mers pe Podbrdo (un alt munte mai micut) acolo unde se spune ca se arata Fecioara, cu greu am reusit sa ne convingem batranica sa nu mai vina ca totusi a doua zi de munte e epuizanta, dar intr-un tarziu am reusit.

Aici din pacate aparatul meu minune a reusit sa imi faca surpriza sa ma lase fara baterii asa ca astea sunt toate pozele.

Ceea ce m-a impresionat la Medjugorje a fost activitatea pe care Biserica o desfasoara acolo, nu am sa ma axez deloc in ceea ce scriu eu pe “aparitiile Fecioarei”, pentru ca Biserica imi recomanda prudenta, si atunci ramanem ascultatori.

Am fost in vreo 3 locuri unde am vazut intr-adevar ca Biserica lucreaza atat de frumos si atat de bine, am fost la comunitatea italiana Nuovi Orizonti acolo unde tinerii sunt salvati din mediile depravate in care acestia de multe ori traiesc si li se da un sens vietii lor. Am vizitat Comunitatea Cenacolo, comunitate care se ocupa cu reabilitarea tinerilor cazuti prada drogurilor, iar al treile loc in care am fost este comunitatea Melindei Dumitrescu, ea fiind o tanara artista (credeti-ma m-a lasat masca cand am vazut cat de frumos poate canta la vioara), care a renuntat la toate “beneficiile” lumii si s-a retras la Medjugorje unde canta (foarte frumos), voluntara.

Au mai fost multe lucruri minunate la Medjugorje: Liturghia celebrata seara de seara de cate 200-300 de preoti, o multime de credinciosi, o multime de locuri in care te puteai ruga, si multa pace.

A fost frumos, si am sa recomand acest loc tuturor celor care vor sa isi descopere, sai isi redescopere chiar si celor care isi caută credinta.

2 răspunsuri to “Medjugorje”

  1. Nedy 14 Iulie 2010 la 6:19 pm #

    Fain Maiere, sper sa ajung si eu intr-o zi pe acolo!

  2. dara 6 Februarie 2011 la 11:59 am #

    Orice ai incerca sa spui despre Medjugorje niciodata nu o sa gasesti cuvintele potrivite parca nu ar exista cuvinte care sa descrie ceea ce e acolo sau ce simti acolo…ce e acolo e unic……..chiar merita sa mergi…iti va schimba viata…cum?numai acolo vei afla

Lasă un răspuns

