Dorobanțul

5 Oct

Salutare,

Îmi aduc aminte vremurile când eram copil foarte mic (când mă uit acum în oglindă nu îmi vine sa cred că am fost si așa) mă suia bunicu pe un scaun de bucătărie, taburet, și mă punea sa recit poezia asta. Vă dați seama câtă ardoare avea în el să își vadă nepotul recitând poezia asta că o mai știu (parțial) și acum după mai bine de 20 de ani.

Poate unii dintre voi o știți, majoritatea nu prea cred, eu am sa vă las sa o lecturați (poate se găsește careva și o și învață):

La Plevna zace într-un şanţ
Scăldat mai tot in sânge,
Rănit de moarte un dorobanţ
răzleţ şi singur plânge.

Dar el nu plânge ca-i rănit
Sau pentru c-o să moară,
Aici străin si părăsit
Un alt chin îl doboară.

La pieptu-şi ţine strâns un steag,
De steagul lui i-e frica.
Zărind un turc umblând pribeag,
Cum poate se ridica.

Cu unghiile primprejur,
El scurma peste dansul
Cum poate ţărâna jur in jur,
Înăbuşindu-l plânsul.

Apoi slăbit, iar cade-n şanţ,
Suspina lung si moare!
Atâta-i tot! Un dorobanţ!
E mai puţin sub soare!

Tre să menționez și sursa de unde o am:

http://dioscoride.wordpress.com/2009/06/18/dorobantul/


4 răspunsuri to “Dorobanțul”

  1. dobo 9 Noiembrie 2010 la 8:03 am #

    frumos

    • Aurelia suba 8 Ianuarie 2015 la 6:45 pm #

      Si eu am recitat-o cand eram mica in clasa 3 la serbare
      si inca nu am uitat-o
      Numai bine
      Multumim pentru postare

  2. Ana Saitis 24 Mai 2014 la 7:46 pm #

    eu am invatat-o la scoala!

  3. george virgil 22 Decembrie 2014 la 9:03 pm #

    asemenea POEZII ,ar trebui sa le readucem aminte mai des ,pentru ca sunt poezii romanesti care trebuie sa ne faca SA REALIZAM CINE SUNTEM CA NATIE ,si in primul rand SA NU NE UITAM EROII SI ISTORIA ACESTUI POPOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (….ar trebui sa se predea mai mult in scoli / licee / facultati asemenea poezii ,si nu alte aiureli !!!)

Lasă un răspuns

